Magda

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Magda - 13 oktober 2012 18:31

Idag har jag spelat 11manna- utomhus cup i Madesjö! Mamma och jag trodde att det var inomhus.. Så jag hade packat som att det va det! :P Så ringde de och sa det, så fick mamma klä på sig mer, och jag fick packa ner fotbollsskorna och underställ.

Sen åkte vi! Typ kvart i 8. (; Vi åkte direkt dit, vi hann aldrig åka upp till vallen eftersom vi va sena.

När vi kom fram så duggade det och det va kallt. Vi gick in och bytte om, och kvart över 9 va första matchen.

Vi spelade 5 matcher totalt idag! :) När vi mötte ett okänt lag från Växjö så va det en liten kort tjej som va lite konstig.. Hon tog sin dobb och rev på min fot. Och det gjorde skitont. Men jag bet ihop och skörde vidare. (Jag var inne hela tiden hela matcherna) Sen så sved det jättemycket. Och när jag tog av mig strumpan sen så va det blodigt och det va skinn som hade låtsnat. :/ Nt kul, sen kom ngn sjukvård (en tjej som va jättesnäll) som plåstrade om det så att jag skulle kunna fortsätta spela, sen blev det bara kallare och kallare och det regnade mer och mer. Och jag hittade inte mina vantar.. Och det va iskallt, speciellt den sista matkchen. Men den vann vi på straffar!! ;D

Det va jag, Lisa och Linnea som fick lägga varsin straff, första tog Lisa. Sen va det en i det andra laget. Hon missade, sen va det jag! Och jag satte den!! :DDDDDD Sen va det en i deras, hon satte. Sen missade vi en en straff. Men vi vann! :) Nu är jag helt slut i hela kroppen. Speciellt benen!!

Och kommer nog snart somna, vi kom 7:a av 8 lag. Det va ju som sagt 11:manna, men vi måste nog kanske träna lite mer på det. Men vi var superduktiga!

Haha, den e ju bäst!

När vi skulle åka och äta så hade ju mamma och Sandra (majas mamma) redan åkt och ätit. Dom åkte lite tidigare..

Och dom i vårt lag trodde ju såklart att vi skulle åka med dom som vi åkte dit med. Så Maja och jag gick dit till bilarna och bara "Vart är alla? Har dom åkt utan oss?" Haha, så vi gick till hon som hjälpte mig att plåstra.

Så fick hon köra oss till matsalen.. Haha, lite pinsamt.. När vi kom dit så satt vårt lag och Lindsdal och åt mat, köttbullar och makaroner. Och vissa bara "Vart va ni?" . Haha.. Ännu ett Magda & Maja minne!...

Men cupen har varit kul. Bortsätt från vädret.. Så jäkla kallt!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. :) Så får vi se vad jag ska göra imon..


Ni får ha en fortsatt kul helg snyggingar! ;**

här kommer låten som vi har världens bästa dans till...


Ni får ha en fortsatt kul helg snyggingar! ;**


Presentation


Hej, Magda här! Jag är en go och glad tjej på 11 år. Jag brinner för fotboll,OneDirection och mode. Här på bloggen skriver jag om vardagen, 1D, m.m.. Ha det bra! Kram

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards