Magda

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Magda - 8 november 2012 15:17

Tjoo Breh! :D Kom hem från skolan för en stund sen.. Har ätit nu.. Kollar på tv. Intresseklubben antäcknar?! 

Haha.. Vi har iaf haft prov idag D; Men tror det gick gaanska bra... Man vet ju aldrig :/ Sen så har vi ju gjort dom där 25 frågorna som man ska lämna in sen inför "vi i femman"! :D Det är 200 klasser i hela Sverige som går vidare. Hoppas vi blir en av dom :) Jag hade typ 2 fel av 25 frågor. Det va en kille (program-ledaren) som sa alla frågorna på nätet, så hade vi fått ett papper så skulle vi fylla i 1, X eller 2. Beronde på vilket svar vi trodde det var. Vissa frågor va ganska kluriga, andra väldigt enkla! Tex: Vad är det som gör så att sockerkakan jäser? (venne om det heter jäser?) Och rätt svar va såklart: Bakpulver! xD <3 Haha. Det va även en del frågor som var enklare... (: Min storebror kom ju med förra året som deltagare. Det va han och sen en tjej som heter Wilma i hans klass. Tobbe (min brorsa) <---- Visst va jag cool nu som använde ordet brorsan? ;D Haha skoja.. 

Men iaf han va experten på sport i sin klass. Juste, asså man har även "experter" på olika saker. Typ Musik, Film, Djur, Sport.. m.m ;) Om jag SKULLE ha ngt så skulle det va musik, djur eller film kanske ;) Nt för att jag vet att det finns musik och film.. Men. Det är väl typ det ända jag skulle kunna lite?! ;D Hehe.. ^^

Det är ju nt alls säkert att vi kommer med. De som går i sexan kom ju nt med förra året.. ;) Juste. Asså det har hänt ngt typ varje dag i skolan denna veckan.. Idag så va det några killar i 6:an som hade mobilen ute på skolgården och filmade en stackars liten pojke. Stackarn.. :/ Han var typ 5-6 år! Och dom bara filmade han. Och man får nt ens ha mobilen ute på skolgården.. Det var vi (jag, Ida, Vera, Lea och Moa) som såg att dom filmade först. Sen så gick 2 killar i min klass fram till dom och frågade "Vad gör ni?!" och dom bara "Är ni fula? Svar:Ja." Dom är ju nt så snygga själva...! Och sen så filmade dom oss och massa. Vi sa till Åke och han pratade med dom och då samlades typ båda klasserna i 6:an runt dom! xD 

Jag tycker iaf det va riktigt oschysst att filma en liten pojke som inte ens börjat på vår skola. Han går på dagiset där nere. Så omogna.. :O 

 

Jaja, men imon ska Lea följa med mig hem. Vi ska åka och köpa godis och mys. Och sen så ska vi se Twilight 3:an "Eclipse".. ;) Den är säkert bra. Vi ska "fira" att Lea flyttat dit bredvid mig! :) <3 Sen ska vi typ sova över tror jag! På Lördag nästa vecka fyller Vera år! <3 Grattis iförskott gumman! Hennes blogg: www.verad.blogg.se

Och hon ska ha sin myskväll den kvällen! :) Alltså "kalas".. Haha! Klockan 6 så ska vi typ kolla på film och mysa.. <3 ;** Och Hanna delade ut inbjudan till sin maskerad idag i skolan. Och den är samma kväll som Veras! Men vet inte om ngn kanske skulle byta datum. Men Vera fyller ju liksom år den dagen. Hon kanske vill ha det på sin födelsedag! :) Hanna fyllde år i Juni.. Så får se hur det blir! ;) 

Såg denna på facebook. GUUD SÅ FULAA D: Att man ens vill ha dom på seej!! :OOOO

  Guud asså, kommentera vad ni tycker! :OO

 

Ps. Ngn som vet hur man gör en sån där grej som kommer efter varje inlägg typ "Xoxo Magda" ?Fast det är en bild då. Eller hur ska man förklara, ni fattar väl? ;) 

 

XoXoMagdaaa!

 

Presentation


Hej, Magda här! Jag är en go och glad tjej på 11 år. Jag brinner för fotboll,OneDirection och mode. Här på bloggen skriver jag om vardagen, 1D, m.m.. Ha det bra! Kram

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards